Personal branding – zbuduj silną markę!

Mówi się, że jeśli kogoś nie ma w przestrzeni internetowej, to nie istnieje wcale – oczywiście, takie twierdzenie jest bardzo krzywdzące i bardzo przesadzone, ale w przypadku działających współcześnie firm niestety ma jak najbardziej zastosowanie. Jeśli jakaś firma nie jest dostępna w sieci i nie jest w niej dostrzegalna, ciężko jej się wybić, zdobyć nowych klientów, zatrzymać starych – a w pewnym momencie przełoży się to wyraźnie na dochody, a może i na całe być albo nie być marki. Co więc można zrobić? Zwiększyć swoją wartość wizerunkową, czyli zainteresować się strategią personal branding! O co dokładnie chodzi?

Czym jest personal branding?

Słówko „brand” to popularne określenie znaku firmowego jakiegoś producenta czy firmy. W ogólnym znaczeniu jest zaś równoznaczne z samą marką. Personal branding to zaś strategia, która ma na celu uczynienie owej marki bardziej wyrazistą. Dzięki inwestycji w budowanie swojej reputacji i podjęcie działań mających na celu uczynienie się bardziej widocznym w przestrzeni internetowej (rzecz jasna, w pozytywny sposób) można odnotować spory sukces. Oczywiście, nie chodzi jedynie o podejmowanie działań obejmujących internet, ale nie wolno zapominać o jego istotnej roli – e-marketing to teraz prawdziwy sposób na sukces!

Personal branding a e-marketing

Marketing internetowy to podejmowanie działań obejmujących internet, a mających wpływ na postrzeganie samej marki przez klientów czy kontrahentów. Wykorzystuje się różne, dostępne dzięki sieci możliwości, żeby być szerzej znanym i kojarzonym w sposób pozytywny. O jakie konkretnie działania chodzi i jak je wprowadzać w życie?

1. E-mail marketing – można przedstawiać się nowym klientom lub utrzymywać kontakt ze stałymi klientami, wykorzystując do tego pocztę e-mail. Możemy rozsyłać gazetki reklamowe, informacje o promocjach, ale i życzenia świąteczne dla osób zapisanych do newslettera. W ten sposób zaczynamy się lepiej kojarzyć i nie pozwalamy o sobie zapomnieć.
2. Video marketing – w tym przypadku wykorzystuje się fakt, że wiele osób woli obejrzeć jakiś filmik, niż przeczytać artykuł. Tworzymy reklamę, która skłania do zakupu, albo przyjścia gdzieś, coś prezentuje, do czegoś zachęca – ale niekoniecznie wprost. Można więc na przykład zacząć współpracować ze znanym blogerem, któremu zleca się zrecenzowanie produktu naszej marki itp.
3. Wykorzystanie mediów społecznościowych – jeśli stworzy się coś ciekawego, pomocnego, to można mieć pewność, że internauci sami to podchwycą i przekażą dalej. Należy jednak wcześniej być obecnym na popularnych portalach społecznościowych, żeby w ogóle dać się odnaleźć.

Strategie mające podnieść renomę firmy są jednak zawsze długofalowe i muszą być dostosowane do konkretnego przypadku. Dobrze jest więc rozpocząć współpracę ze specjalistami od PR-u, a przede wszystkim zadbać o swoją obecność w sieci i o to, żeby produkty czy usługi były wysokiej jakości. Wtedy o wiele łatwiej je rozreklamować!