Nowe formy marketingu

Współcześnie poddawani jesteśmy olbrzymiej liczbie przekazów reklamowych, a ponieważ skuteczność tradycyjnej reklamy z roku na rok spada, to marketerzy zmuszeni są do poszukiwania nowych sposobów, aby pobudzić naszą ciekawość i skłonić nas do zakupu danego produktu czy wykorzystania usługi. W ten sposób powstał właśnie content marketing, czy jak kto woli marketing treści.

Marketing treści

Marketing treści to specyficzna forma strategii, która ma na celu pozyskanie stałego grona klientów oraz utrzymanie ich.Google marketing W tym celu umieszcza się lub promuje w sieci odpowiednie treści, które są wartościowe z punktu widzenia danej grupy klientów, która wcześniej została starannie wyselekcjonowana. W odróżnieniu od zwykłej reklamy, content marketing przypomina bardziej przedsięwzięcie, które ma sprawić, że dane treści będą wartościowe dla sprecyzowanych odbiorców i w efekcie będą oni lojalnie sięgać do danego źródła. Cały proces odbywa się na trzech etapach. Tworzenia i umieszczania wartościowych treści, które mają przyciągnąć uwagę wybranych klientów, aby finalnie zbudować lojalność i zaangażowanie wspomnianej grupy klientów.

Treści

Tworzone treści mogą przybierać rozmaite formy. Czy to prezentacji multimedialnych, filmów, prezentacji, grafik, Google Adwordswykresów lub po prostu artykułów. Istotne jest, aby umieszczane treści miały wysoką jakość i były merytoryczne. Ma to bowiem olbrzymi wpływ na ranking Google, gdzie jakość materiału ma znaczenie w kontekście naturalnego linkowania. Content marketing musi brać pod uwagę, także pozycjonowania stron i SEO. Co oczywiste ten typ reklamy stosowany jest też poza siecią. Stosowne, wartościowe treści są udostępniane klientem także za pomocą ulotek, folderów czy tradycyjnych gazet.

Content marketing

Content marketing związany jest także z pojęciem tak zwanego marketingu wirusowego. Oznacza to w skrócie, tworzenie takich treści, które zostaną przez odbiorcę uznane za tak atrakcyjne, aby ten był skłonny podzielić się z daną informacją z rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi. Tutaj olbrzymią role grają oczywiście media społecznościowe takie jak Twitter czy Facebook oraz blogi.

Adwords Kampanie