Google Analytics znaczenie w działaniach SEO e-Commerce

Wielu właścicieli witryn internetowych o charakterze handlowym zastanawia się, do czego potrzebne są statystyki i po co korzystać z tego narzędzia?
Prowadząc statystyki na stronie internetowej, w prosty i jednocześnie skuteczny sposób można zoptymalizować wydatki na działania marketingowo-reklamowe.
Chcąc uzyskać jak najlepsze efekty, warto zastanowić się, w jaki sposób wykorzystać konwersję i czym jest moduł e-commerce w Google Analityce.

Statystyki – co to takiego?

Rzeczywistość dowodzi, że statystyki stanowią jedno z kluczowych rozwiązań w sklepie internetowym. Dzięki analizie statystyk możemy dowiedzieć się, w jaki sposób użytkownicy lub klienci docierają do konkretnej witryny – za pomocą wyszukiwarki, linków prowadzących z innych stron, czy też bezpośrednio, ile osób decyduje się na dodanie produktu do koszyka, a ile – po napotkaniu mniejszych lub większych problemów – rezygnuje.

Google Analytics a statystyki www

Statystyki www często kojarzą się z Google Analytics – w rzeczy samej trudno się temu dziwić, z narzędzia tego korzysta przeważająca większość firm, zarówno tych największych, jak i mniejszych. Google Analytics umożliwia stałe i rzetelne monitorowanie ruchu na danej stronie, uwzględniając konkretne zachowania użytkowników.
Znaczący wpływ na zainteresowanie Google Analytics ma fakt, że jest to jedno z najlepszych narzędzi monitorujących, w dodatku całkowicie darmowe.

W jaki sposób skorzystać z monitoringu Google Analytics?

Każdy, kto chce skorzystać z pomocy Google Analytics, powinien zarejestrować konto na stronie www. google.pl/analytics/. Istnieje możliwość połączenia konta z inną usługą Google (np. Gmail lub AdWords).
Następnie należy dodać witrynę, w której mają być prowadzone statystyki, do konta Google Analytics, uzupełniając nazwę konta, adres URL, strefę czasową oraz branżę, której dotyczy witryna.
Kolejnym krokiem jest instalacja statystyk w sklepie internetowym, wklejając na stronie lub stronach witryny wygenerowany przez Google Analytics kod. Należy zwrócić uwagę na to, aby kod – nota bene unikalny i dedykowany wyłącznie danej witrynie – został umieszczony przed tagiem zamykającym.
W sytuacji, gdy konto zostanie połączone z kampaniami AdWords, statystyki kampanii będą wyświetlały się w statystykach Google Analytics.
Po prawidłowym zainstalowaniu statystyk, Google Analytics automatycznie rozpocznie zbieranie danych. Warto podkreślić, że w przypadku stron, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem., statystyki pojawią się w ciągu kilku chwil. Właściciele nowych sklepów będą natomiast musieli poczekać na statystyki do pojawienia się pierwszych klientów.

Zalety Google Analytics

Korzystając z narzędzia, jakim jest Google Analytics, można zyskać wiele praktycznych i przydatnych informacji statystycznych, dotyczących sklepu internetowego.
Google Analytics pokazuje m.in. ilość odwiedzin oraz średni czas trwania jednej wizyty w danym okresie, źródła odwiedzin, czyli informacje o tym, w jaki sposób użytkownicy trafili na konkretną stronę internetową, uwzględniając cztery podstawowe kategorie – ruch wygenerowany przez wyszukiwarki, przekierowania z innych stron, wejście bezpośrednie oraz ruch płatny, generowany m.in. przez Google AdWords.