Znaczenie wartościowych treści w opisywanych produktów

Handel elektroniczny, określany także mianem e-commerce, to prężnie rozwijająca się dziedzina. Największym zainteresowaniem cieszy się – jak nietrudno zauważyć – handel elektroniczny, czyli sprzedaż realizowana za pośrednictwem internetu.
Prowadząc sklep internetowy należy zadbać o odpowiednią promocję i prezentację oferowanych produktów. Biorąc pod uwagę fakt, że potencjalny klient nie ma w tym przypadku możliwości bezpośredniej weryfikacji produktu, konieczne jest efektowne i zrozumiałe dla odbiorcy zaprezentowanie produktów za pomocą wartościowych opisów.

Jakość przede wszystkim

W branży e-commerce co i rusz można usłyszeć, że opis produktu powinien być przygotowany w sposób rzetelny i wyczerpujący, uwzględniając najważniejsze cechy konkretnego rozwiązania. Inaczej rzecz ujmując, dobrze przygotowany, unikalny opis oferowanych produktów to must have każdego sklepu internetowego.
Fakt ten wynika przede wszystkim z tego, że klienci sklepów internetowych nie mają możliwości fizycznej oceny jakości konkretnego produktu, nie mniej jednak w przypadku dobrej jakości opisu, kwestia ta okazuje się drugorzędna względem wygody, atrakcyjnej ceny oraz możliwości dokonywania zakupów o dowolnej porze.
Można więc pokusić się o stwierdzenie, że opisy w sklepach internetowych to wirtualny odpowiednik sprzedawcy w placówce stacjonarnej – osoby, którą można poprosić o radę lub zapytać o szczegóły konkretnej oferty.

Unikalność opisów

Istotnym czynnikiem jest wspomniana wcześniej unikalność opisów – kwestię można jednak rozumieć w dwojaki sposób. Pierwszą kwestią jest w tym przypadku niepowtarzalny content, który klient może znaleźć wyłącznie w tym sklepie – w żadnym innym. Rozwiązanie to może mieć różny charakter, począwszy od zamieszczenia dodatkowych informacji, zdjęć, filmów, a na opiniach klientów skończywszy. Ważne jest to, aby kwestie te zostały przedstawione w sposób niestandardowy i wyjątkowy.
Istotnym czynnikiem okazuje się w tym przypadku również kwestia pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem najpopularniejszej wyszukiwarki Google, dla której unikalność oznacza występowanie określonej treści wyłącznie na jednej zakładce.

Jak stworzyć idealny opis?

Czy istnieje idealny opis produktu? – to pytanie zadaje sobie wiele osób związanych z przedmiotową branżą. W rzeczy samej trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, warto jednak pamiętać, że istniej kilka istotnych czynników, które należy uwzględnić podczas tworzenia unikalnego opisu produktu, są to przede wszystkim:
– zwięzłość i realizm opisu;
– język korzyści;
– emocjonalne i ekspresyjne nacechowanie treści;
– spersonalizowane opisy;
– odpowiednie słowa kluczowe;
– call to action, czyli wezwanie/zachęcie potencjalnego klienta do podjęcia aktywnych działań.

 

E-Commerce