Skuteczna kampania AdWords

Kampanie Adwords już na dobre zadomowiły się w większości strategii marketingowych. Nic w tym zaskakującego, bo to skuteczna i niezwykle efektywna metoda promocji, która może przynieść danemu podmiotowi znaczące zyski i oszczędności. Należy ją tylko dobrze zaplanować.

Adwords pozwala na wygenerowanie kampanii w wyszukiwarce Google. To my decydujemy jakie treści reklamowe zostaną utworzone i jakie słowa kluczowe wpiszemy. Od tego, jak skonstruujemy kampanie, zależy jej skuteczności i to, czy dotrzemy do odpowiedniej ilości użytkowników. Skuteczna kampania Adwords powinna jasno zdefiniować swoje cele i rozpatrywać je w kontekście zaangażowanych środków. Przede wszystkim musimy jasno określić jaką grupę klientów chcemy pozyskać i jaki wzrost sprzedaży czy zainteresowania będzie dla nas sukcesem. Im bardziej szczegółowe zdefiniowanie celu kampanii, tym większa możliwość monitorowania jej przebiegu. Musimy pamiętać też, że zdefiniowanie słów kluczowych w kampanii Adwords to tylko połowa sukcesu. Druga to określenie możliwych zapytań od klienta. Jeśli bowiem wiemy jakie pytania zada osoba potencjalnie zainteresowana naszym produktem, będziemy w stanie pisać lepsze reklamy tekstowe i trafniej dobierać słowa kluczowe, eliminując nietrafione zapytania.

Niewątpliwą zaletą Adwords jest właśnie samodzielne tworzenie treści i eliminacja słów i znaczeń, które nie będę przydatne z punktu widzenia naszej firmy, organizacji czy stowarzyszenia. Powinny one być tak dobrane, aby jasno wyznaczyć grupę docelową. Wraz z określeniem miejsca oraz jej zasięgu geograficznego. W skrócie musimy wiedzieć, czy zależy nam na odbiorze w danym mieście, regionie czy też kraju. Kolejnym istotnym krokiem jest określenie budżetu, który jesteśmy w stanie poświęcić na kampanię reklamową. W Adwords możemy na szczęście prognozować nasze wydatki i porównać je z wynikami skuteczności działania reklamy.

Choć wiele osób zaniedbuje ten aspekt, to określenie wykluczonych fraz i wyrażeń, które kiedy wystąpią, spowodują zablokowanie reklamy. Staranne dobranie tych słów pozwoli nam na odfiltrowanie niechcianych kliknięć, które z naszego punktu widzenia nie przynoszą nam żadnych profitów.

Adwords skuteczna kampania